Communicatie rondom pensioenen? Daar denken wij graag over na.
Mensen gaan nog liever stofzuigen of naar de tandarts dan dat ze over hun pensioen nadenken. Gelukkig doen de pensioenfondsen en overheid dat wel. Niet voor niets heeft Nederland een van de beste pensioenstelsels ter wereld. Dat moet wel zo blijven en daarom krijgen we een nieuwe pensioenwet.
Met als gevolg dat pensioenfondsen en hun ondersteuners flink aan de bak moeten met hun pensioencommunicatie. Bij Reputations weten we alles van pensioencommunicatie. We helpen pensioenfondsen, hun bestuurders, uitvoerders, beleggers en risicomanagers elke dag weer bij hun voorbereidingen op de aanstaande pensioentransitie. Variërend van een nieuwe of hernieuwde positionering tot deelnemerscommunicatie. Dat doen we met communicatiestrategieen, campagnes en doordachte content. Variërend van video’s, podcasts en infographics tot interviews, blogs en artikelen.
Praktische oplossingen in pensioencommunicatie
Zo hebben we in de loop der jaren diepe kennis opgebouwd over wat de pensioenbestuurders en -uitvoerders bezighoudt. En waar ze van wakker liggen. Of het nu gaat om communiceren over ESG, het beleggingsbeleid, de dekkingsgraad of het contact met de deelnemer. We komen met doordachte, creatieve maar altijd praktische en doeltreffende oplossingen.
Grand Prix Contentmarketing
Dat klinkt wel een beetje als borstklopperij. Maar we zijn dan ook trots op wat we voor onze opdrachtgevers realiseren. Dat is ook onze branchegenoten niet ontgaan. Zo mochten we voor het journalistieke contentportal IMAGINE dat we voor risicomanager Cardano hebben opgezet de Grand Prix Contentmarketing in ontvangst nemen.
Vernieuwende contentportal
Voor dit ambitieuze contentportal van Cardano spraken we thought leaders in binnen- en buitenland. Variërend van Jan Rotmans en Ray Dalio tot Kate Raworth. Say no more. Met IMAGINE positioneert Cardano zich met een vernieuwende beleggingsstrategie die anticipeert op onvoorspelbaar menselijk gedrag. Maar Cardano legde met ons bijvoorbeeld ook alle aspecten van de aanstaande pensioentransitie uit, in een videoserie aan de hand van een fictief pensioenfonds. Deze serie werd zo goed ontvangen, dat o.a. de SPO (Stichting Pensioen Opleidingen) de filmpjes gebruikt op hun online leerplatform.
De hele pensioentransitie in beeld
De communicatie over de praktische kant van pensioenuitvoering ondersteunen we eveneens. Zo zetten we voor Blue Sky Group de themacampagne De Transitieversnellers op, met als kern een dedicated actiesite die de basis vormt voor account based marketing. De professionals van Blue Sky Group spelen hierin als de daadwerkelijke experts de hoofdrol, in video’s, blogs en interviews. Een fraaie infographic brengt de hele transitie, inclusief stappen en beslismomenten, voor een pensioenfonds helder in beeld.
Unieke, onafhankelijke positie
De deelnemers komen nadrukkelijk in beeld bij de artikelen die we schrijven voor De Pensioenkrant van Stichting Nedlloyd Pensioenfonds. Deze periodieke uitgave brengt een aangename afwisseling van need to know en nice to know op een toegankelijke manier onder de aandacht bij de deelnemers van dit fonds.
Nieuwkomer in pensioenland Het Nederlandse Pensioenfonds helpen we met content en native campagnes om de unieke, onafhankelijke positie ervan over het voetlicht te brengen.
Een fatsoenlijk pensioen voor iedereen
Onze opdrachtgevers in de pensioensector verschillen van elkaar. Op één punt streven ze allemaal hetzelfde na: een in alle opzichten fatsoenlijk pensioen voor iedereen. Daar zetten zij zich elke dag weer met de volle honderd procent voor in.