

Wat is journalistieke contentmarketing?
Hoogopgeleide doelgroepen zijn marketingwise, maar staan wél open voor de kwaliteit van journalistieke contentmarketing. Ontdek waarom.
Bij Reputations zijn we gespecialiseerd in deze vorm van contentmarketing die ook wel branded journalism wordt genoemd. De unieke combinatie van ons journalistieke vakmanschap en het vermogen om creatieve, aansprekende formats te ontwikkelen, leveren prijswinnende premium content op. Belangrijker: het leidt aantoonbaar tot meer engagement en merkvoorkeur.
Mensen zijn marketing wise; ze mijden ‘verkooppraatjes’ vermomd als content en laten zich steeds minder gemakkelijk verleiden tot call-to-actions.
Evenwichtige, geobjectiveerde informatie in een herkenbaar journalistiek format wekt nieuwsgierigheid en vertrouwen.
Storytelling in een journalistiek format sluit aan bij wat mensen gewend zijn van reguliere media. Denk aan nu.nl, nos.nl, de sites van landelijke kranten en items in het Journaal of een actualiteitenrubriek.
Je boodschap slijt in door de kracht van herhaling. We diepen een thema uit vanuit meerdere invalshoeken in diverse journalistieke genres.
Het basisidee van storytelling is natuurlijk prima. Aansprekende verhalen blijven langer hangen dan opsommingen van feiten, cijfers en producteigenschappen. Maar het tweede deel van het woord zegt het al, het is ‘telling’. Zenden dus. Kenmerkend voor onze aanpak is dat we een onderwerp vanuit het perspectief van het publiek vanuit verschillende kanten belichten. Door de vragen te stellen waarvan je weet dat ze bij jouw doelgroepen leven.
Onze aanpak past het best bij organisaties en merken die een authentiek en overtuigend verhaal te vertellen hebben. Of het doel nu een hogere naamsbekendheid, thought leadership, het verhogen van conversies of het simpelweg meer verkopen van producten is; wij adopteren jouw doelstelling en helpen je die te realiseren.
We hebben alle disciplines om jouw journalistieke contentmarketing te realiseren in huis. We stellen voor jou een dedicated team samen en hanteren een efficiënte werkwijze om meer impact en engagement met jouw contentmarketing te realiseren.
Hoogopgeleide doelgroepen zijn marketingwise, maar staan wél open voor de kwaliteit van journalistieke contentmarketing. Ontdek waarom.
De grote valkuil bij storytelling is het tweede deel van dat woord. Te vaak blijft het bij zenden, stelt Jos Frijters van Reputations.
Het referentiekader van topmanagement belemmert formulering van een heldere kernboodschap. Een externe communicatiestrateeg helpt met een blik van buiten.
Stel hier je vraag
of neem contact met ons op.