Laat zien waar je voor staat
Het nieuwsgierigste bureau van Nederland
Dienst | Journalistieke contentmarketing

Journalistieke content­marketing

Meer impact, urgentie en engagement met journalistieke contentmarketing

Bij Reputations zijn we gespecialiseerd in deze vorm van contentmarketing die ook wel branded journalism wordt genoemd. De unieke combinatie van ons journalistieke vakmanschap en het vermogen om creatieve, aansprekende formats te ontwikkelen, leveren prijswinnende premium content op. Belangrijker: het leidt aantoonbaar tot meer engagement, merkvoorkeur of draagvlak voor beleid.

Waarom journalistieke contentmarketing zo goed werkt

Mensen zijn marketing wise; ze mijden ‘verkooppraatjes’. Evenwichtige informatie in een herkenbaar journalistiek format wekt nieuwsgierigheid en vertrouwen.

Deze vorm van storytelling is bij uitstek geschikt voor organisaties die zich willen onderscheiden op inhoud, die willen bouwen aan hun reputatie of die het draagvlak voor beleid willen vergroten.

Storytelling in een journalistiek format sluit aan bij wat mensen gewend zijn van reguliere media. Denk aan nu.nl, nos.nl, de sites van landelijke kranten en items in het Journaal of een actualiteitenrubriek.

Je boodschap slijt in door de kracht van herhaling. We diepen een thema uit vanuit meerdere invalshoeken in diverse journalistieke genres.

Storytelling is goed, vragen stellen maakt het beter

Het basisidee van storytelling is natuurlijk prima. Aansprekende verhalen blijven langer hangen dan opsommingen van feiten, cijfers en producteigenschappen. Maar het tweede deel van het woord zegt het al, het is ‘telling’. Zenden dus. Kenmerkend voor onze aanpak is dat we een onderwerp vanuit het perspectief van het publiek vanuit verschillende kanten belichten. Door de vragen te stellen waarvan je weet dat ze bij jouw doelgroepen leven. Journalistieke producties leiden tot interactie en brengen de dialoog tussen stakeholders op gang. Zo bieden we context, vergroten het begrip en brengen we je doelgroepen in beweging.

Voor merken en organisaties die zich willen onderscheiden op inhoud

Onze aanpak past het best bij organisaties en merken die een authentiek en overtuigend verhaal te vertellen hebben. Organisaties die zich willen onderscheiden op hun expertise en zich willen profileren als autoriteit op hun vakgebied. Journalistieke contentmarketing werkt daarnaast heel goed voor organisaties die draagvlak willen verkrijgen voor hun beleid of een verandertraject. Met planmatige journalistieke contentmarketing beïnvloed je bovendien structureel de dominante beeldvorming van jouw organisatie. Zo bouw je aan de gewenste reputatie.

Journalisten, (online) marketeers, creatieven, podcast- en videomakers, contentmanagers, socialmedia- en PR-experts

We hebben alle disciplines om jouw journalistieke contentmarketing te realiseren in huis. We stellen voor jou een dedicated team samen en hanteren een efficiënte werkwijze om meer impact en engagement met jouw contentmarketing te realiseren.

//aagje

door

Contentcreatie: van goed idee naar professionele productie

Een goed idee is de basis van aansprekende contentproducties, maar hoe realiseer je met zo'n idee daadwerkelijk professionele content?

Wat Is Journalistieke Contentmarketing
door

Wat is journalistieke contentmarketing?

Hoogopgeleide doelgroepen zijn marketingwise, maar staan wél open voor de kwaliteit van journalistieke contentmarketing. Ontdek waarom.

Journalistieke content leidt tot overtuiging en engagement
door

Journalistieke content leidt tot overtuiging en engagement

De grote valkuil bij storytelling is het tweede deel van dat woord. Te vaak blijft het bij zenden, stelt Jos Frijters van Reputations.

Meer lezen

//cases

case

Nieuwswaardige ontdekking werd een succesvolle campagne

case

Videoserie creëert bewustwording rondom generatiemanagement

Sparkler leert ons dat waarderen werkt

case

Sparkler leert ons dat waarderen werkt

Meer lezen

Meer impact, urgentie en engagement met journalistieke contentmarketing?

Stel hier je vraag
of neem contact met ons op.

  • Hidden
  • Hidden
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.