Laat zien waar je voor staat
Het nieuwsgierigste bureau van Nederland
Relatiemagazines

Relatiemagazines en personeelsbladen

Bouwen aan loyaliteit

Vrijwel iedereen ontvangt dagelijks nieuwsbrieven en online magazines in de mailbox. Het wordt daardoor steeds moeilijker hiermee de onverdeelde aandacht van je doelgroep te vangen. Daarom kiezen steeds meer organisaties weer voor een ‘ouderwets’ mooi verzorgd, fraai vormgegeven en inhoudelijk boeiend gedrukt magazine voor relaties en medewerkers.

Visie uitdragen in je eigen bedrijfsmagazine

Een hoogwaardig eigen bedrijfsblad heeft hoge attentiewaarde en blijft langere tijd goed. Print met bewaarwaarde noemen we dat. In een magazine kun je bij uitstek je onderscheidende visie en merkwaarden subtiel uitdragen in verschillende redactionele vormen. Voordeel van een gedrukt magazine is bovendien dat het AVG-proof via de post kan worden verspreid. 

Bladformule en journalistieke werkwijze 

De basis voor een goed magazine is een doordachte bladformule. De ervaren bladenmakers en journalisten van Reputations kunnen je helpen bij het doorvertalen van je organisatiedoelen naar redactionele thema’s, het creëren van ijkpersonen en het bepalen van de tone-of-voice. Daarnaast werken we in de bladformule een vast stramien uit in een mix van verschillende redactionele vormen  zoals portretterende interviews, boeiende reportages, columns, verstrooiende rubrieken etc. Het is de kunst om een goede, evenwichtige mix samen te stellen. 

Wij hebben alle disciplines voor het maken van jouw bedrijfsmagazine in huis 

De roots van Reputations liggen in de journalistiek. Wij hebben veel ervaring met het maken van toegankelijke, goed geschreven artikelen in alle genres. Vormgeving en een goede verhouding tussen beeld en tekst zijn essentieel voor een goed magazine. Onze journalisten, grafisch vormgevers en beeldmakers vormen één team met de professionals van onze opdrachtgever.  Zo komen we tot het best mogelijke resultaat.

Meer informatie hierover? Neem dan contact op met Fred voor meer informatie.

InSpe
Relatiemagazine van Start People, gericht op relaties. Frequentie vier keer per jaar. Elk nummer heeft een thema dat invulling geeft aan visie en missie van Start People. Mix van opinie in de vorm van een verdiepend essay gecombineerd met best practises waarin klant centraal staat.  Veel aandacht voor fotografie.

CZ Magazine
Redactionele productie van het magazine van zorgverzekeraar CZ. Wordt 4 keer per jaar verspreid onder alle klanten. Biedt een mix van onderwerpen over gezondheid, veel human interest en tips over gezond leven en verzekeringsinformatie.

IMAGINE
Jaarlijks dubbeldik magazine van riskmanager Cardano. Dit magazine is een van de uitgaven in het crossmediale contentplatform dat Reputations produceert. Het biedt sterk verdiepende, inspirerende inhoud rondom een visionair thema en verwijst naar de contentportal, filmpjes en podcasts die hetzelfde thema belichten.

SEIN
Personeelsblad van Start People. Frequentie 6 keer per jaar. Mix van human interest en best practises die de strategie van Start People ondersteunen.

Nedlloyd Pensioenkrant
Uitgave voor alle deelnemers van het Nedlloyd Pensioenfonds, verschijnt 4 keer per jaar. Met praktische en toegankelijke pensioeninformatie, afgewisseld met interviews met pensionado’s en medewerkers van het pensioenfonds zelf.