EP&C beschermt innovaties voortaan met frisse huisstijl
Bij modellen- en octrooibureau EP&C vond men het tijd voor een compleet nieuwe huisstijl. Het oude logo en de huisstijl waren gedateerd en deden geen recht meer aan de manier waarop EP&C het vak beleeft. Want uiteindelijk is EP&C een partner in innovatie. Onze art director Kathrin ontwikkelde een nieuwe, kleurrijke huisstijl met een dito logo.
Kathrin: “Het is een modern en strak logo geworden, waarin veiligheid en bescherming centraal staan. Het beeldmerk – een combinatie van een diamant en een schild – staat naast bescherming ook voor het bundelen van krachten én voor samenwerking. Net als bij een diamant moet je een octrooi bijslijpen om het te perfectioneren en het van waarde te laten zijn. Het beeldmerk is transparant en ligt als het ware over datgene wat het beschermen moet. De octrooien van EP&C beschermen een heel scala aan diensten, uitvindingen en modellen. Deze veelzijdigheid heb ik gesymboliseerd met grafische facetten in een uiteenlopend kleurenspectrum. Het logo biedt een waanzinnige vrijheid en flexibiliteit voor het creëren van de hele corporate identity van EP&C.”
Bij EP&C zijn ze buitengewoon blij met de nieuwe huisstijl en de samenwerking. Paul Waldekker, opdrachtgever bij EP&C: “Uiteindelijk heeft het ons een moderne, frisse en kleurrijke huisstijl opgeleverd, waarmee we onszelf vol trots aan de buitenwereld presenteren.”
“We werken al langer naar tevredenheid samen met Reputations, maar voor de ontwikkeling van onze nieuwe huisstijl maakten we kennis met Kathrin. Een schot in de roos. Kathrin wist snel de essentie van EP&C in haar ontwerpen te vangen en ons met haar creativiteit en oog voor detail keer op keer te verbazen.”
Corporate Identity
De nieuwe huisstijl is doorgevoerd in alle uitingen. Drukwerk, blocnotes, visitekaartjes, pennen… Noem maar op.
Brochures
Alle brochures zijn geredesigned zodat ze qua uitstraling in de nieuwe huisstijl passen. Het logo is een afgeleide van het logo met de kleurenfacetten.
E-Books
Ook alle E-Books zijn opnieuw vormgegeven. Voor meer energie en dynamiek kiezen we ervoor om grafische elementen/facetten toe te passen. Dit maakt de beeldtaal speels en verrassend en creëert stopping power.
Website
Ook de website is aan de nieuwe huisstijl aangepast. Daarbij is de fotografie van de medewerkers meegenomen. Minder statisch, met echte, geloofwaardige mensen. Helemaal in lijn met de frisse nieuwe stijl.