Doelen van een storytelling-strategie

Aagje Doelen Van Een Storytelling Strategie

Binnen een storytelling-strategie gebruik je het verhaal van je organisatie en de kennis van jouw interne experts voor het maken van waardevolle content voor jouw doelgroep. Maar alleen content maken maakt nog geen strategie. Daar komt meer bij kijken.

Storytelling is meer dan blogs, artikelen, video’s, animaties, infographics en social media posts maken. Als je begint met contentmarketing, storytelling of bedrijfsjournalistiek heb je een doel voor ogen. Om dat doel te halen heb je een duidelijk verhaal nodig en de juiste organisatie voor een goede uitvoering.

Iedere organisatie is uniek en iedere organisatie heeft dus zijn eigen doelen bij storytelling. Maar er zijn een paar doelen die we steeds weer horen. We zetten ze voor je op een rij:

  1. Meer leads of meer omzet. Meer zichtbaarheid kan, met de inzet van marketing automation, goed leiden tot meer klanten.
  2. Grotere klanttrouw en conversie. Mensen blijven langer trouw aan een merk waar ze een gevoel bij hebben. Storytelling bereikt dat.
  3. Thought leadership. Luistert jouw branche naar wat je te zeggen hebt? Dan ben je thought leader, kennisleider in je vakgebied. Dat lukt alleen met een goed verhaal.
  4. Meer merkbekendheid. Een verhaal dat de juiste snaar raakt maakt je merk positief bekend bij precies de juiste mensen.

De uitvoering van je storytelling-strategie

De uitvoering van je storytelling-strategie bepaalt of je je doelen ook echt haalt. Reputations koppelt contentmarketingspecialisten aan jouw medewerkers. Zo maken ze samen hun verhalen. In onze ervaring is dit de effectiefste manier om storytelling uit te voeren. Het is immers vaak moeilijk om intern genoeg creatieve energie te vinden voor het uitvoeren van je storytelling-strategie. Tegelijkertijd kunnen alleen jouw mensen het verhaal van jouw bedrijf vertellen. Wij zorgen met onze expertise dat je contentmachine blijft draaien. We zetten ook marketing automation in. Met deze technologie bouwen we achter de schermen van je website en social media een marketingmachine die jouw sitebezoekers volgt en indeelt in categorieën voor meer leads en betere conversie.

Corporate storytelling uitbesteden

Reputations verzorgt volledige of gedeeltelijke outsourcing van contentcreatie, socialmediamanagement en marketingcampagnes. Met professionals die jouw organisatie en producten net zo goed kennen als je eigen mensen. En met de zekerheid van continuïteit en kwaliteit. Ook bieden we interim professionals voor tijdelijke opdrachten. Neem gerust contact met ons op om te zien welke doelen contentmarketing voor jou kan bereiken.