VODW: van marketeers naar Business Transformers
De naam VODW wordt al tientallen jaren in één adem genoemd met marketing. Volledig in lijn met de leidende positie die het bureau in het vakgebied heeft verworven. Maar de vlag dekt de lading niet meer.
“Onze missie is om bedrijven te helpen om te innoveren en te versnellen. Dat beperkt zich al lang niet meer tot doorwrocht strategisch marketingadvies”, stelt Patrick Ruijs, managing partner van VODW. “We hebben ons ontwikkeld naar een volwaardig partner in klantgerichte innovatie en transformatie voor grote ondernemingen. Dat vereist continue verbreding en ontwikkeling van nieuwe competenties.”
Bij VODW werken naast de bekende strategy consultants tegenwoordig dan ook tientallen data scientists, marketingtechnologie-consultants, designers, changemanagers en interim professionals. Die combinatie van competenties maakt dat VODW zich écht onderscheidt in de adviesmarkt.
Maar als je zo lang synoniem bent geweest met ‘marketing’, zit dat een beetje in de weg bij het communiceren van je propositie. Samen met Reputations werkt VODW aan het fijnslijpen van het eigen verhaal. Met behoud van de roots: VODW is al bijna vijfendertig jaar de vertrouwde partner van grote bedrijven bij vraagstukken rondom marketingstrategie en commercieel beleid. Maar met een accent op het vernieuwende: ‘marketing’ is vervangen door de pay-off Business Transformers.
VODW vertelt het vernieuwde verhaal zelfbewust, met een beetje hulp van Reputations. Bijvoorbeeld met deze paginagrote advertentie in het FD.