Cardano IMAGINE, een crossmediaal contentplatform
“We zijn een relatief kleine speler in een zeer complexe markt waarin we bekend staan om onze afwijkende visie”, stelt commercieel directeur Mark Willemse van riskmanager Cardano. “Wij willen ons met hoogwaardige, maar toegankelijke content onderscheiden en onze missie om pensioenvermogens verantwoorder te beleggen, realiseren.”
Reputations ontwikkelde voor Cardano een contentstrategie en werkte die uit naar het crossmediale contentplatform Cardano IMAGINE. Een dedicated team van redacteuren en online contentmarketeers vernieuwt en distribueert wekelijks de content. Het platform is voorzien van marketing automation software van Hubspot, zodat lezers volledig op maat kunnen worden bediend.
Cardano overwoog aanvankelijk om zelf specialisten in dienst te nemen. Niet in het minst omdat ze actief zijn in een complex vakgebied en veel kennis van finance vereist is. Tegelijkertijd is het doel van Cardano om zijn boodschap helder te verwoorden, zonder te vervallen in financieel-technische verhandelingen. Reputations bleek aan beide eisen te kunnen voldoen.
Mark Willemse: “We hebben voor Reputations gekozen omdat ze heel snel tot de kern van Cardano kwamen. Ze begrijpen onze purpose heel goed én kunnen deze ook nog eens heel helder en toegankelijk verwoorden en verbeelden. Hun journalistieke werkwijze en kennis van inbound marketing gaven voor ons de doorslag.”
Bekijk de promo
Meer info over journalistieke contentmarketing »
* voor de vormgeving van de hard copy van IMAGINE werken we samen met The Crazy Ones