De grootste uitdagingen van content­professionals?

Het produceren van (genoeg) content staat bijna bovenaan. Met stip op nummer 1: content maken die iets teweeg brengt.

Meer dan 90% van de marketeers en communicatiespecialisten in het B2B-segment gebruikt op de een of andere manier contentmarketing om in contact te komen met klanten en prospects. Het merendeel (bijna 80%) plaatst daarvoor artikelen op de eigen website, 75% zet social media in en 65% blogt. Aldus het Content Marketing Institute, en die cijfers zijn alweer een paar jaar oud.

Al die content moet ook iets teweeg brengen. Dat heeft natuurlijk alles te maken met het interessante verhaal dat je als organisatie te vertellen hebt, en hoe je dat doet. Van nuttige en inspirerende content worden mensen blij. Maar engagement staat of valt vaak ook met de simpele vraag aan je lezer wat je van hem verwacht. Die vraag-om-actie laten we te vaak impliciet. We vinden het te opdringerig, te reclamisch.

Maar als je wilt dat je lezer een white paper downloadt, een enquête invult of jouw artikel doorzet, dan verhoogt het simpelweg daarom vragen de conversie met meer dan 8%. Vraag het dus gewoon: Download. Volg. Reageer. Schrijf je in. Vraag. Stuur dit door.