EY VODW vindt die data talents wél
Er wordt een tekort van 8000 data scientists verwacht. Reden voor EY VODW om te starten met het Data Science Talent Program (DSTP). Onder begeleiding van ervaren consultants leren pas WO-afgestudeerde bèta’s het vak in de praktijk bij toonaangevende bedrijven en organisaties.
Vraag: Ontwikkel een online campagne om net afgestudeerde young professionals te werven voor het Data Science Talent Program én een campagne om bedrijven te werven waar zij aan de slag kunnen.
Campagneconcept: De campagne focust heel direct op ‘het probleem’ van elke doelgroep. De net afgestudeerde young professionals willen zich verder ontwikkelen op hoog niveau, maar niet meer elke dag in de schoolbanken zitten. Bovendien zoeken ze vaak veel variatie en willen daarom liever niet direct aan de slag bij één bedrijf. Op hun beurt kunnen die bedrijven geen goede data scientists vinden en ontberen ze vaak kennis om hen aan te sturen. De copy en belofte worden daarom heel direct gecommuniceerd.
Advertenties
Voor LinkedIn en Facebook ontwikkelden we advertenties en retargeting banners. Hierin communiceren we een concrete belofte en zetten we de echte DTSP’ers in de ‘etalage’. Daarnaast adverteren we via Google Search Advertising (SEA) en Google Display Advertising (Bannering).
Website
De advertenties leiden naar een actie-website. De content adresseert direct het probleem van elke doelgroep en is dus zeer relevant. Met een killer pitch enverhalen uit de praktijk worden ze geleid naar concrete conversies.
Campagnemanagement en -optimalisatie:
Een essentieel onderdeel van deze campagne is het campagnemanagement. Door te testen met meerdere boodschappen en kanalen per doelgroep, weten we wat wel en niet werkt. Zo kunnen we gefundeerde keuzes maken op basis van resultaten en zo de campagne gericht optimaliseren.