Laat zien waar je voor staat
Het nieuwsgierigste bureau van Nederland

Bekroonde content positioneert SNB als circulair slibverwerker

SNB verbrandt rioolslib. Dat is het restproduct dat overblijft na zuivering van het rioolwater door waterzuiveringsinstallaties van waterschappen en industriële bedrijven. Een proces dat niet altijd wordt geassocieerd met duurzaamheid. Integendeel; de dominante associaties bij het verbranden van afval zijn vaak negatief.

Dit beeld is aantoonbaar onjuist. Door voortdurende innovaties is de SNB-installatie volledig energieneutraal en wordt maar liefst 95% van de reststoffen nuttig hergebruikt. Vanuit een heldere merkpositionering zijn we er met planmatige contentmarketing in geslaagd SNB te herpositoneren bij alle belangrijke stakeholders.

Bekroond met de zilveren Award B-to-B bij de Grand Prix Contentmarketing 2019!

Website als contenthub. De website van SNB is getransformeerd naar een digitale contenthub. Een dedicated contentteam produceert een mix van contentormen: blogs, filmpjes, infographics nieuwe publicaties. Mix van nieuwswaardige mijlpalen, case studies, testimonials en updates over initiatieven en projecten  die de claim ‘illustratief voorbeeld van de circulaire economie’ bewijzen.

SNB.Circulair. Twee keer per jaar publiceert SNB dit digitale magazine. Elk magazine heeft een toekomstgericht thema in relatie tot duurzaamheid. Interviews met externe thought leaders op dit gebied, cases bij industriële klanten en waterschappen, maar ook luchtigere onderwerpen zoals een portret van een kunstenaar die kunstwerken maakt van slib. Klik op de afbeelding om nummer #2 van SNB.Circulair te lezen.

Effectieve commerciële campagne. Mede door de inzet van de campagne voor invulling van de overcapaciteit is SNB erin geslaagd om binnen een jaar de overcapaciteit in te vullen met nieuwe contracten. Er is nu zelfs meer aanbod dan verwerkt kan worden.

Vlog-serie. Best wel ongebruikelijk in deze ‘blauwe’ en formele sector: vlogs door directieleden die de kijker (met name de waterbestuurder) op ongedwongen toon meenemen in een aspect van het verhaal van SNB. De vlogs worden ook geplaatst in het digitaal magazine Circulair. Klik op de afbeelding om de vlog-serie te bekijken.

Standby overeenkomst. De al jarenlange samenwerking van SNB met Reputations is vormgegeven in een standby-overeenkomst. Hierdoor beschikt SNB over een dedicated marketingafdeling. Lees hier meer over onze standby-formule.