Met animatie van twee minuten snapt iedereen EY Realm opeens wél
“EY Realm is een nieuw, innovatief digitaal platform voor geïntegreerd strategisch portfoliomanagement.” Hm, dat klinkt nou niet echt opwindend. Te vrezen valt dat woningcorporaties niet direct inzien dat EY Realm een disruptieve vinding is die hun werk voor altijd ingrijpend zal veranderen. Maar ja, hoe maak je dat duidelijk? Reputations kraakte deze noot met de creatie van een 2-minuten animatiefilmpje. Na een succesvolle launch in Nederland wordt dit filmpje inmiddels internationaal gebruikt; het is in vier talen beschikbaar.
Justus Temme, opdrachtgever bij EY Montesquieu: “Dit filmpje was precies wat we nodig hadden. Na twee minuten snapt iedereen de essentie en hebben we een entree voor een verdiepend gesprek. Het was initieel bedoeld voor een beurs, maar we gebruiken het nu bij elk salesgesprek. Wat we knap vinden, is dat Reputations door goed door te vragen snel begreep wat EY Realm is en met een origineel script kwam. Bovendien hadden we vanwege die beurs een hele strakke deadline, maar ook dat bleek geen probleem.”
Jos Frijters van Reputations: “EY Realm is een nogal technisch product ‘achter een beeldscherm’. Dat maakt het lastig te verbeelden. De kunst is om een verhaal te bedenken dat niet over techniek of features gaat, maar over de mensen die er mee moeten werken en voor wie je een herkenbaar probleem oplost. We hebben het ‘disruptieve’ van dit zogenaamd saaie product lekker vet over the top aangezet en de suggestie gewekt dat de praktijk van vandaag dankzij EY Realm in feite al voltooid verleden tijd is. Ik vind het mooi dat onze opdrachtgever dit idee omarmde. Dat getuigt van lef want het is in deze sector niet gebruikelijk.”