Traksi meet het rijgedrag van taxichauffeurs, wij het resultaat van onze contentcampagnes

Traksi meet het rijgedrag van taxichauffeurs, wij het resultaat van onze contentcampagnes

Contentmarketing voor een innovatief nieuw verzekeringsproduct voor taxichauffeurs. Ook voor ons geen dagelijkse kost. De uitdaging? Om met een bescheiden budget door te dringen tot het hart van de doelgroep, duidelijk te maken wat het product doet en, uiteindelijk, ze te verleiden over te stappen van verzekeraar.

Wat is Traksi?
Traksi is een innovatieve nieuwe taxiverzekering. Met camera’s, gps en een soort black box wordt het rijgedrag van de chauffeur gemeten. Hoe hard ga je door de bocht? Hou je je aan de snelheidslimiet en rem je rustig af voor een rood stoplicht of is het iedere keer een noodstop? Komt het tot een aanrijding dan registreren de camera’s alles wat 30 seconden voor en na het ongeval heeft plaatsgevonden. Dat kan helpen bij het bepalen van de aansprakelijkheid.

Er zijn drie niveaus waarbinnen een chauffeur kan presteren. Rood, oranje en groen. Rij je in het groen, dan kun je fiks besparen op de maandelijkse verzekeringskosten. Uiteindelijk wil Traksi een eerlijkere verzekering voor taxichauffeurs. Want de premies zijn zo hoog omdat een kleine groep veel schade maakt. Door deze groep met technologie een duwtje in de rug te geven wordt de taximarkt eerlijker en de kosten lager. En daar profiteert uiteindelijk ook de consument van.

Continuous campaigning
Om de voordelen van Traksi over het voetlicht te brengen en uit te leggen hoe het werkt maken we content op een campagnematige manier; in eerste instantie ‘gewone’ blogs maar later ook korte animaties en binnenkort video’s. Die content wordt onder de aandacht gebracht via advertenties op Google en social media. Ook plaatsen we geregeld een native ad bij vakmedia. Dit doen we volcontinu zodat we altijd onder de aandacht van de doelgroep zijn. Continious campaigning dus. Tussendoor richten we aparte campagnes in voor specifieke acties.

De kosten houden we laag maar het bereik binnen de doelgroep is hoog. Naar schatting is zo’n 80% van de taxichauffeurs bekend met Traksi en wat het inhoudt. Gezien de korte tijd dat we bezig zijn, een prestatie waar we trots op mogen zijn.