Effectieve campagne Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

Effectieve campagne Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

Elk jaar maakt MarketResponse het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland bekend, de grootste onafhankelijke publieksprijs op het gebied van klanttevredenheid die voortkomt uit het continue marktonderzoek van het bureau. De uitreiking vindt normaal plaats op het The Customer Forum, maar vanwege de coronamaatregelen was de bekendmaking dit jaar volledig digitaal.

Naast de jaarlijkse uitgave van KLANT – het magazine over klantvriendelijkheid – was Reputations ook verantwoordelijk voor o.a. de campagnewebsite, de advertentiecampagne en de productie van de online video’s waarin de winnaars in negen branches bekend worden gemaakt.

Online video’s met negen branchewinnnaars

De basis van de campagne bestaat uit online video’s waarin – naast branche-informatie over klantvriendelijkheid – de uitreiking met het Klantvriendelijkste Bedrijf van elke branche plaatsvindt. Gerrit Piksen is Expert Customer Experience bij MarketResponse en het gezicht van de campagne. In de video’s bezoekt hij – netjes op afstand – de winnaars; natuurlijk om het welverdiende winnaarscertificaat te overhandigen, maar ook om hen over hun succesvolle aanpak te interviewen.

Magazine met kennis over klanttevredenheid

De productie van het KLANT-magazine lag eveneens in handen van Reputations. Het magazine dient als één van de verdiepingsmogelijkheden voor professionals die meer willen weten over klantvriendelijkheid. Branchewinnaars kregen een gepersonaliseerde versie, met een eigen cover en een katern met de onderzoeksresultaten.

Advertenties op LinkedIn en in het FD

Door het wegvallen van een podium voor de uitreiking van de titel werd het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland onder de aandacht gebracht door middel van een uitgebreide advertentiecampagne. Professionals op het gebied van klanttevredenheid, normaal aanwezig op The Customer Forum, bereikten we met data-driven segmenten in LinkedIn-campagnes zodat ze branche-specifieke content krijgen aangeboden.

Aan het einde van de campagneweek verscheen een paginagrote advertentie in het Financieel Dagblad waarmee het bereik (extra) werd vergroot en het belang van deze publieksprijs (opnieuw) onder de aandacht werd gebracht.

De campagne werd gecomplementeerd met o.a. een verzamelpagina, emailmarketing en een perskit op maat voor de winnaars. Meer weten over onze full service campagne mogelijkheden? Klik hier.