Laat zien waar je voor staat
Het nieuwsgierigste bureau van Nederland
Campagnes

Campagnes

Crossmediale campagnes die jouw doelgroep nieuwsgierig maken

In een tijd dat mensen marketing wise zijn, ad-banners installeren en zich ergeren aan ‘verkooppraatjes’ realiseer je met crossmediale campagnes wél impact, verhoog je conversies en realiseer je meer leads.

Digital first, maar crossmediaal heeft meer effect

De concurrentie op social media is immens en elke dag komen er contentplatforms bij. Je publiek wordt overspoeld met content. Essentieel is dat je niet inwisselbaar, maar origineel bent.

Jij moet je publiek vinden, niet andersom. Dit kan met vernieuwende vormen van PR en advertising. Hiervoor heb je specialisten nodig die op elkaar zijn ingespeeld.

Creatieve campaigners met roots in journalistiek en reclame

Het campagneteam van Reputations wordt gevormd door communicatie- en marketingstrategen, creatieven en campagnemanagers. Vanuit een inhoudelijk sterk thema creëren we campagnes die de nieuwsgierigheid van jouw publiek wekken en aanzetten tot actie.

Geïntegreerde communicatie en activatie, online én offline

Bij Reputations dwingen we onszelf bij conceptontwikkeling om middelen- en kanaalvrij te denken. Natuurlijk is het ook bij ons ‘digital first’. Maar de ervaring leert dat een geïntegreerde aanpak – met bijvoorbeeld radiocommercials als aanjager, verrassende PR-activatie en events – meer effect sorteert.

Storytelling, contextual en native advertising

Bij de executie van campagnes kiezen we voor vormen die aansluiten bij het gedrag van jouw publiek. We vertellen verhalen die vragen oproepen en zo tot engagement leiden. We zijn specialist in native advertising (advertorials) en contextual advertising: cookievrij en zonder trackers staat jouw advertentie op plekken waar jouw publiek informatie zoekt.

Kortlopende actiematige campagnes 

Sommige van onze klanten bedenken op maandagochtend een nieuwe salesactie en willen bij wijze van spreken dezelfde dag nog een campagne. Dat is wat kort dag, maar met ons ingespeelde team zijn we in staat om razendsnel, maar toch zorgvuldig en creatief een campagne te lanceren, te onderhouden en waar nodig bij te sturen.

Continue campagnes met data driven inbound marketing 

Met inbound marketing en marketing automation technologie ontwikkelen we funnels, richten we SEA in en zorgen we met relevante content voor steeds weer nieuwe conversies en leads op jouw website. Op basis van analytics uit diverse bronnen analyseren we heel gericht het effect van je campagnes en sturen waar nodig bij. We rapporteren met overzichtelijke real time dashboards. 

//aagje

Procter & Gamble: liever bedrijfsjournalisten dan copywriters

Procter & Gamble weet het nu echt zeker: online advertising levert niks op. ’s Werelds grootste adverteerder maakte bekend 100 miljoen te besparen op het reclamebudget voor digital. Betekent dit dat P&G zich weer volledig richt op ‘oude media’ en digitale kanalen links laat liggen? Natuurlijk niet. Ook de customer journey van klanten van P&G speelt zich voor een belangrijk deel online af. Die klanten zijn echter op zoek naar relevante, evenwichtige informatie en voorlichting. In ‘verkooppraatjes’ zijn ze niet geïnteresseerd. P&G investeert het marketingbudget voor online daarom liever in bedrijfsjournalisten dan in copywriters.

Van contentstrategie naar concrete formats

“De hype rondom content marketing is voorbij. Hoog tijd om structuur aan te brengen met een gedocumenteerde content strategie, je publiek echt centraal te stellen en de achterliggende technologie net zo serieus te nemen als de content zelf.”

Ryanair: Als je maar genoemd wordt…

Het maakt niet uit hoe ze over je praten, áls ze maar over je praten. Het komt nog hoogst zelden voor dat grote merken leven naar dit cliché, maar luchtvaartmaatschappij Ryanair kennelijk wel.

Meer lezen

//cases

case

EY VODW vindt die data talents wél

case

EP&C beschermt innovaties voortaan met frisse huisstijl

case

Samen voorkomen dat betalingsproblemen schuldzorgen worden

Meer lezen