

Dé valkuil bij communicatie in tijden van corona
Het referentiekader van topmanagement belemmert formulering van een heldere kernboodschap. Een externe communicatiestrateeg helpt met een blik van buiten.
Wij zien het onderscheidend vermogen, groei en verankering in de organisatie als essentiële elementen voor de ontwikkeling van jouw merkstrategie
Hoe vertaal je de strategie van je organisatie of jouw merk naar een aansprekend verhaal?
Hoe positioneer je jouw merk of producten ten opzichte van je concurrenten? Wat maakt jouw pitch onderscheidend, wat zijn de drivers of choice voor klanten?
Hoe zorg je ervoor dat jouw klanten op het juiste moment met relevante content tot acties en transacties worden verleid?
De juiste vragen stellen zit in ons DNA en bij het ontwikkelen van een winnende strategie is dat essentieel. We vragen dóór, we pellen de ui laag voor laag af tot we bij de kern zijn. We analyseren je strategie, missie en visie; we laden containerbegrippen met concrete inhoud en vergelijken jouw pitch met die van je concurrenten.
Zo komen we uiteindelijk tot een brand story, ook wel de corporate story genoemd. Een kernachtig verhaal waarin de WHY, HOW en WHAT van jouw merk of organisatie expliciet worden benoemd. De brand story vormt het vetrekpunt en de toetssteen voor alle marketing en communicatie. Zo zorg je voor consistentie en herkenbaarheid.
De brand story en kernboodschappen vertalen onze strategen en creatieven naar één eindwaarde. Een leidend principe dat het verhaal van jouw merk of organisatie samenvat. Een optelsom van je bestaansrecht, identiteit, drijfveren en toegevoegde waarde. Een inspirerende zin die jouw onderscheidend vermogen samenvat en mensen in beweging brengt.
We formuleren concrete strategische doelstellingen en werken die uit in concrete activatie op drie niveaus:
Touch: creëren van awareness en affiniteit vanuit de merkwaarden;
Tell: concreet vertellen wat je doet, mét bewijsvoering;
Sell: proposities gericht op conversies en sales.
Het referentiekader van topmanagement belemmert formulering van een heldere kernboodschap. Een externe communicatiestrateeg helpt met een blik van buiten.
Reputations is bekroond met de zilveren Award in de categorie B-to-B bij de Grand Prix Contentmarketing 2019 voor opdrachtgever SNB Moerdijk. Jury: “Duidelijke doelgroep, scherpe probleemstelling. Mooie concrete resultaten.” Ook werd Reputations genomineerd in de categorie creatie voor de podcastserie The Enemy Within van opdrachtgever Cardano. De Grand Prix Contentmarketing is de belangrijkste vakprijs in Nederland.
Het totale plaatje van inbound marketing kan vrij overweldigend zijn. Met deze zes stappen ga je content in een geleidelijk tempo publiceren.
Stel hier je vraag
of neem contact met ons op.