Laat zien waar je voor staat
Het nieuwsgierigste bureau van Nederland
Dienst | Journalistieke Contentmarketing

Marketing- & communicatie strategie

We bouwen aan relevante merken met sterke reputatie

Wij zien het onderscheidend vermogen, groei en verankering in de organisatie als essentiële elementen voor de ontwikkeling van jouw merkstrategie

Het begint met het afpellen van de ui

Hoe vertaal je de strategie van je organisatie of jouw merk naar een aansprekend verhaal?

Hoe positioneer je jouw merk of producten ten opzichte van je concurrenten? Wat maakt jouw pitch onderscheidend, wat zijn de drivers of choice voor klanten?

Hoe zorg je ervoor dat jouw klanten op het juiste moment met relevante content tot acties en transacties worden verleid?

De juiste vragen stellen zit in ons DNA en bij het ontwikkelen van een winnende strategie is dat essentieel. We vragen dóór, we pellen de ui laag voor laag af tot we bij de kern zijn. We analyseren je strategie, missie en visie; we laden containerbegrippen met concrete inhoud en vergelijken jouw pitch met die van je concurrenten. 

Brand story

Zo komen we uiteindelijk tot een brand story, ook wel de corporate story genoemd. Een kernachtig verhaal waarin de WHY, HOW en WHAT van jouw merk of organisatie expliciet worden benoemd.  De brand story vormt het vetrekpunt en de toetssteen voor alle marketing en communicatie. Zo zorg je voor consistentie en herkenbaarheid.

Eén krachtig leidend principe

De brand story en kernboodschappen vertalen onze strategen en creatieven  naar één eindwaarde. Een leidend principe dat het verhaal van jouw merk of organisatie samenvat. Een optelsom van je bestaansrecht, identiteit, drijfveren en toegevoegde waarde. Een inspirerende zin die jouw onderscheidend vermogen samenvat en mensen in beweging brengt. 

Marketing- en communicatieplan | Touch – Tell – Sell

We formuleren concrete strategische doelstellingen en werken die uit in concrete activatie op drie niveaus:

Touch: creëren van awareness en affiniteit vanuit de merkwaarden;

Tell: concreet vertellen wat je doet, mét bewijsvoering;

Sell: proposities gericht op conversies en sales. 

//aagje

nieuwsitem

Maak kennis met Bas, onze nieuwe content creative

Bas van Dalen (34 jaar) is door Reputations aangetrokken om de brug te slaan tussen strategie en contentcreatie. Hij heeft veel ervaring in de mediawereld als radio-maker, redacteur en journalist van landelijke omroepen en werkte de laatste jaren ook als marketeer voor een IT-bedrijf. Bas brengt enerzijds strategische ervaring mee en kan anderzijds zelf content produceren, zoals podcasts, video's en animaties.

Dé valkuil bij communicatie in tijden van corona
door

Dé valkuil bij communicatie in tijden van corona

Het referentiekader van topmanagement belemmert formulering van een heldere kernboodschap. Een externe communicatiestrateeg helpt met een blik van buiten.

nieuwsitem

Reputations weer in de prijzen bij Grand Prix Contentmarketing

Reputations is bekroond met de zilveren Award in de categorie B-to-B bij de Grand Prix Contentmarketing 2019 voor opdrachtgever SNB Moerdijk. Jury: “Duidelijke doelgroep, scherpe probleemstelling. Mooie concrete resultaten.” Ook werd Reputations genomineerd in de categorie creatie voor de podcastserie The Enemy Within van opdrachtgever Cardano. De Grand Prix Contentmarketing is de belangrijkste vakprijs in Nederland.

Meer lezen

//cases

USG | geen wij geen zij

case

Wij Werken Samen

SNB | Grand Prix Contentmarketing

case

Een exemplarisch voorbeeld van de circulaire economie

Cardano | Magazine

case

Cardano IMAGINE. A different perspective

Meer lezen

Meer weten over marketing- & communicatie strategie?

Stel hier je vraag
of neem contact met ons op.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.