Sparringpartner voor topmanagement

Communicatie­strategie

Sparringpartner voor topmanagement

Elke organisatie wordt wel eens geconfronteerd met gebeurtenissen die direct impact hebben op de positie. Tegenvallende resultaten, een overname of fusie, een recall van een product en zo meer. Als trusted board room advisor en sparringpartner begeleiden we bestuurders en het topmanagement bij de communicatie van strategische keuzes naar verschillende stakeholders.

Nieuws met impact moet snel, maar zorgvuldig worden gemanaged

Elk directiebesluit heeft mogelijk consequenties voor de reputatie en het sentiment onder medewerkers en klanten. Wij helpen die consequenties te overzien, schrijven (snel) heldere storylines en Q&A’s en begeleiden bij executie. Onze journalistieke achtergrond komt hierbij goed van pas.

Begeleiding mediarelaties

Veel organisaties hebben te weinig contacten met de media om een ervaren fulltime mediawoordvoerder in vaste dienst te hebben. Hoe zorg je ervoor dat je toch goed bent voorbereid als dit wel gebeurt en jouw bedrijf opeens in het brandpunt van de belangstelling staat? Reputations biedt op afroep over een ervaren adviseur die je helpt bij het bepalen van de strategie en je ondersteunt bij contacten met de pers. In voorkomende gevallen kunnen we ook namens jouw organisatie de woordvoering op ons nemen.

Issuesmanagement en scenarioplanning

Organisaties die zich laten verrassen door onverwachte gebeurtenissen, moeten improviseren. Door proactief issuesmanagement, scenarioplanning en het doorleven van deze scenario’s ben je altijd n in control. Met onze standby-formule bieden we organisaties de mogelijkheid om optimaal voorbereid te zijn.

Deze service is met name geschikt voor:

  • Organisaties met een laag mediaprofiel, maar voor wie ongewenste of incorrecte berichtgeving hoge impact kan hebben op de reputatie en bedrijfsvoering.
  • Organisaties die in geval van een incident of een crisis snel moeten kunnen handelen, hun verhaal altijd op orde moeten hebben en daarbij moeten kunnen terugvallen op hooggekwalificeerde professionals.
  • Organisaties die beschikken over een eigen afdeling communicatie waar het specialisme mediarelaties en woordvoering nog onvoldoende ontwikkeld is.
  • Topmanagers en bestuurders voor wie het geven van interviews geen dagelijks werk is, maar die zich, als dat toch aan de orde is, goed willen voorbereiden onder begeleiding van een ervaren woordvoerder en mediacoach.