Contentmarketing

Content die inspireert, verleidt én converteert

We maken geen inwisselbare content, maar kiezen verrassende invalshoeken en thema’s die het opvallende eigen geluid laten horen dat past bij de positie die je als thought leader wil innemen.

Onze contentproducties zijn meerdere malen bekroond bij de Grand Prix Content Marketing.

We maken social content, schrijven whitepapers en produceren video’s, animaties, infographics en podcasts

Ons team van creatieven, copywriters, podcast- en videomakers, contentmanagers en social-media-specialisten gaat graag voor jou aan de slag met contentcreatie. We vertalen je communicatie- en marketingdoelen naar inspirerende en creative content die jouw doelgroepen aanspreekt.

Ons specialisme: journalistieke contentmarketing

Journalistieke contentmarketing (branded journalism) is bij uitstek geschikt om je organisatie te positioneren als thought leader, voor het uitleggen van je strategie of voor verandercommunicatie. Dit zijn de vijf redenen waarom het goed werkt:

  1. Journalistieke content wordt als evenwichtig en geloofwaardig ervaren
    Onderwerpen worden vanuit verschillende invalshoeken belicht. De nadruk ligt op informeren en kennis delen, niet op eenzijdige promotie. Een vraaggesprek werkt daarbij beter dan een statement waarbij je je publiek direct aanspreekt.

  2. Verschillende journalistieke publicatievormen verhogen impact en bereik
    De ene mens kijkt het liefst een filmpje, de ander leest graag een column en weer een ander geeft de voorkeur aan een podcast of aan een combinatie van deze vormen. Het uitwerken van één thema in verschillende journalistieke verschijningsvormen verhoogt impact en bereik.

  3. Storytelling in een journalistieke vormgeving sluit aan bij wat mensen gewend zijn van reguliere media
    Je doelgroep komt snel tot de kern van de boodschap omdat ze de vertelstructuur herkent. Denk aan artikelen, interviews, video’s en podcast op nu.nl, nos.nl, de sites van landelijke kranten en items in het journaal of op de radio.

  4. Met journalistieke content benoem je de ‘olifant in de kamer
    De maker van de content is in feite de vertegenwoordiger van je doelgroep en stelt de (kritische) vragen die bij hen leven. Wat zijn de valkuilen? Wat is de beruchte olifant in de kamer? In een journalistiek format kan het management laten zien dat ze weten dat die vragen leven en ze niet uit de weg gaan.

  5. Je verandert storytelling in storylistening
    Storytelling is een succesvolle en vaak gebruikte communicatietechniek. In de praktijk komt het echter te vaak neer op het ‘zenden’ van informatie. Bij een journalistieke aanpak gaat om het stellen van de juiste vragen. ‘Als dit onze boodschap is, welke vragen roept dit dan op bij het publiek?’ Zo voelt je doelgroep zich gehoord.

Relevante, conversiegerichte content

Het succes van inspirerende content en contentcreatie staat of valt met de relevantie voor de doelgroep. Wij maken content daarom altijd vanuit de veronderstelde ‘wakkerligger’ van jouw doelgroep. Met welke vragen zitten zij, naar welke kennis zijn ze op zoek, op welke vragen kunnen wij een (verrassend) antwoord geven? Hoe beter we jouw doelgroep voor ogen hebben, hoe relevanter de content die we produceren. Dit doen we bijvoorbeeld op basis van persona’s. Uiteraard is de basis altijd ‘SEO-proof’ contentcreatie, zodat de content aan alle voorwaarden voldoet om hoog te scoren in de zoekresultaten.

Heb je hulp nodig bij het ontwikkelen van persona’s of bij je contentstrategie of -tactiek en visuele content-productie? Ook daar kan Reputations je bij helpen.

//cases

case

Nieuwswaardige ontdekking Management Drives werd succes-campagne

Cardano | Podcast GPCM

case

The Enemy Within – een genomineerde podcastserie

EY Montesquieu | Realm

case

Met animatie van twee minuten snapt iedereen EY Realm opeens wél