Laat zien waar je voor staat
Nieuws en achtergronden verzameld door Aagje

Doelen van een storytelling-strategie

Binnen een storytelling-strategie gebruik je het verhaal van je organisatie en de kennis van jouw interne experts voor het maken van waardevolle content voor jouw doelgroep. Maar alleen content maken maakt nog geen strategie. Daar komt meer bij kijken.

Inbound en contentmarketing: what’s eigenlijk the difference?

Zelfs een kort gesprek met een marketeer kan je woordenschat aanzienlijk vergroten. Voornamelijk Engelse terminologie als leads, soft en hard conversions, gated en ungated content vliegen je om de oren. Het stikt ook nog eens van de termen die op elkaar lijken, maar ze betekenen echt niet hetzelfde. Een Babylonische spraakverwarring kan het gevolg zijn.

Podcasts: een mooie manier om je doelgroep te bereiken en te inspireren

Ineens is er geen ontkomen meer aan: de podcast. Ieder zichzelf serieus nemende media-outlet heeft zijn eigen (serie) podcast(s). Ook bedrijven, zeker wanneer ze kennisgedreven zijn, vinden in de podcast een nieuw en geschikt middel om hun kennis en expertise te delen met hun doelgroep.

Waarom mensen (te) vaak (te) veel waarde hechten aan het bouncepercentage

Eén van de meestgebruikte metrics uit de enorme vergaarbak die Google Analytics heet, is het bouncepercentage. Daarbij geldt: hoe lager het bouncepercentage van je website, hoe beter. Maar dit betekent niet dat een bounce per definitie een mislukt bezoek is of dat een hoog percentage per se slecht is. Verwarrend... Daarom dit blog.

Niets is zo complex als de schoonheid van de eenvoud

Het klinkt zo makkelijk; eenvoudig. Maar voordat een ontwerp écht eenvoud uitstraalt, zijn daar doorgaans heel wat stevige discussies, pijnlijke keuzes beslissingen voor nodig.

Rust in de tent dankzij leadscoring

De komst van marketing automation software heeft de marketeer een veel grotere toolbox gegeven. Een van die tools is 'leadscoring'. Daarmee ken je waarden toe aan vooraf bepaalde contacteigenschappen in de database van een marketing automation omgeving (bijvoorbeeld HubSpot of SharpSpring). Door het gebruik van filters en het geven van de juiste score, is het mogelijk om haarfijn in beeld te krijgen welke bezoekers van je website een fit voor jouw bedrijf zijn.

Content Marketing Fast Forward: wat moeten we met AI?

Wat moeten we met kunstmatige intelligentie? Die vraag wordt op bijna iedere marketingafdeling wel gesteld. En inmiddels verschijnen er links en rechts ook wel antwoorden. Zo zijn wij bijvoorbeeld ook al bezig met de inzet van AI voor onszelf en klanten. Maar er is nog heel veel potentieel waar we nog geen gebruik van maken.

Het is tijd voor écht digitaal publiceren

Ik weet nog goed hoe het vroeger ging, in het papieren tijdperk. Je had een product of dienst die je aan de man wilde brengen, of zocht bezoekers voor je evenement. Hup, naar de designer, we maken een leuke DM. Adressenbestand aankopen, post betaald-stempel erop en versturen maar, op hoop van zegen. Wachten bij de telefoon of er iemand belt. Ondertussen vroeg je je af of je boodschap wel bij de juiste persoon terecht was gekomen... Respons? 1 op drie honderd zoveel. Kostte veel tijd, veel geld, maar leverde vooral veel frustratie op.

Stresslevels onder controle met slimme cloudoplossing

Bij Reputations schrijven, delen, beoordelen en redigeren wij 95% van de content in GatherContent, ons hippe redactiesysteem-in-the-cloud. We gebruiken dit nu een half jaar en hebben beduidend minder problemen met versiebeheer, workflows en deadlines. Eén uitdaging stond nog open: het onboarden van onze klanten in het systeem.

Website (re)design? Durf kleur te bekennen

Negentig seconden. Zo lang heeft een bezoeker van een website gemiddeld nodig om een keuze te maken: bestel ik hier het product, huur ik het huisje, vraag ik de brochure aan? Studies wijzen uit dat bij 93% van de consumenten de kleur één van de bepalende factoren is.

case

EP&C beschermt innovaties voortaan met frisse huisstijl

case

Met animatie van twee minuten snapt iedereen EY Realm opeens wél